Shadow box, časť 1.

06.07.2017

Dobrý deň, milé tvorivé duše.

Keď som dostal nový, voňavý vytlačený papier z hobbyshop.sk z dielne OtaviusArt , ktorý je krásne farebný a veselo bodkovaný, úpenlivo som rozmýšľal, čo z neho vyrobím. To, že ako papier sám o sebe naznačuje, bude niečo veselé, mi bolo jasné. A tak som si spomenul na to, čo ma v poslednej dobe zaujalo. Ide o projekt s názvom "Shadow box" a môžete ho využiť na svoje letné dovolenkové projekty, alebo v mne blízkom steampunk štýle s využitím mixed media, alebo ako darček pri príležitosti oslavy narodenín, narodenia dieťatka, alebo ako samotný rámik, či fotorámik.


Čo to vlastne je ten "Shadow box"? Je to akoby rámik, do ktorého môžete vkladať svoje 3D projekty, predmety, alebo objekty prezentované v tematickom zoskupení s umeleckým, alebo osobným významom. Zoskupenie objektov a hĺbkový efekt vytvorený ich relatívnou výškou od podkladu vytvára dramatický vizuálny výsledok, ktorý je tak vždy skvelý. Aj keď si vyžaduje trochu technickú zručnosť a presnosť, nie je to nič komplikované na výrobu. Verím, že si ho zamilujete rovnako ako ja.

V dnešnej prvej časti sa naučíme vyrobiť si "Shadow box" a v druhej časti si ukážeme, ako ho ozdobiť.

Postup:

Nachystáme si krásne veselo-farebné papiere z pastelovej kolekcie z dielne OtaviusArt. Vyberieme si jednu farbu. Je to na Vás, ktorá sa vám najviac páči. Tá zároveň bude tvoriť základnú farbu rámiku "Shadow boxu".

Pripravíme si ryhovaciu dosku. Ja používam rýhovaciu dosku veľkosti 30x30 cm, ale postačí aj menšia. Budeme totiž vytvárať "drážky", ktoré nám umožnia lepšie ohýbanie papiera. Viac uvidíte na fotografiách.

V každom rohu si odmeriame nasledovné centimetre: 1,5 + 2,5 (spolu 4 cm) + 1,5 + 2,5 (dohromady 8 cm) 

Potom začneme vytvárať ryhy z hora dole na rýhovacej doske podľa odmeraných centimetrov. Dávajte pozor, aby sa Vám papier nepohol. Potom by ste mohli urobiť krivú ryhu a celé ohýbanie papiera by tak bolo nepresné.

Potom odstránime prienik jednotlivých rýh, ktoré nám vytvoria prienik štvorca v každom rohu, ako vidíte na obrázku.

Po odstránení všetkých štvorcov vyzerá papier s ryhami takto. 

Papier poohýbame a kosťou prejdeme po ohnutých stranách papiera, aby sa nám s ním lepšie pracovalo.

Napokon ešte odmeriame 2,5 cm na spodnej strane papiera a na druhej ohnutej čiare. 

Tak dostaneme útvar, ktorý vidíte na obrázku. To isté zopakujeme na opozitnej strane.  

Po ohnutí papiera najskôr zalepíme neodstrihnuté časti. Ja som si pomohol knihárskou kosťou.

Potom už pokračujeme a zahneme s časťami, ktoré sme odstrihli, čím dotvoríme rám.

A je hotovo. Ja som ešte odstrihol štvorec o veľkosti vnútorného otvoru rámika v inej farbe. Je to 9,5x9,5 cm.

Verím, že sa Vám podarí vytvoriť si takýto vlastnoručne zhotovený rámik, ktorý môžete využiť nielen na projekt s názvom "Shadow box". Ozdobíme si ho v druhej časti fotopostupu.

Tak do tvorenia priatelia

Váš Radotvorca

© 2017 HobbyNews - online magazín HobbyShopu.sk, OTAVIUS, spol. s r.o.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky